سفر به قشم؛ جزیره عجایب هفت‌گانه

برای گردشگران حرفه‌ای‌تر که حتی برای تمام زمان‌های اندک فراغت‌شان برنامه سفر می‌چینند، تنها یک چیز اهمیت دارد و آن هم تجربه‌ای‌ست که علاقمند به خاص بودن هر چه بیشترش هستند. حتی خانواده‌هایی که تنها ملزم به سفر در اوقات تعطیل سال هستند، به سفری علاقه دارند که در کنار تضمین آرامش و راحتی‌شان، تجربه‌ای خاص را برای‌شان به ارمغان بیاورد. سفر به جزیره عجایب هفت‌گانه، یکی از آن سفرهایی‌ست که خاصیت‌های عجیبی دارد.

سفر به قشم از آن سفرهایی‌ست که به گفته بسیاری از گردشگران حرفه‌ای‌تر و گروه‌های گردشگری، مملو از ویژگی‌های حیرت‌انگیز و جذابی‌ست که می‌تواند آفریننده خاطره‌ای بی‌بدیل در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس باشد. جزیره قشم که با اتکاء به ویژگی‌های بی‌شمارش توانست خود را به سرعت در میان گردشگران مطرح کند، امروزه جزو پرمخاطب‌های ایرانی در فهرست اماکن گردشگری‌ست. البته از حق نگذریم که رشد صفحه‌های مجازی، جاذبه‌های این جزیره را خیلی سریع به کاربران این شبکه‌ها معرفی کرد و توانست قشم را تقریباً به نقطه‌ای که استحقاقش را داشت برساند.

سفر قشم

اما نکته مهم در مورد آب و هوای این جزیره این است که در تابستان و اوایل پاییز گرم و شرجی می‌شود و ممکن است گردشگران را برای تجربه سفری شیرین به زحمت بیندازد؛ بهترین زمان برای سفر به قشم فصل زمستان و بهار است که آب و هوای جزیره در این دو فصل بسیار مطبوع است و متعاقب آن سیل مشتاقان و گردشگران به این جزیره سرازیر می‌شوند. خانواده‌ها و گردشگران به واسطه شرایط جغرافیایی قشم، ترجیح می‌دهند که در این وقت از سال، خود را با تورهای قشم به این جزیره برسانند تا هم از رنج یافتن محل و امکانات اقامتی رهایی یابند و هم بدون دردسر و دغدغه، سفری آسان و راحت را تجربه کنند.

qeshm1

تورهای لحظه‌آخری قشم هم که چند سالی‌ست در میان گردشگران و خانواده‌ها جای خود را به خوبی باز کرده است، می‌تواند گزینه مناسبی برای آن دسته از علاقمندان سفر به این جزیره باشد که می‌خواهند سفری فوری و ارزان به قشم را تجربه کنند. این تورها امکان سفر در کوتاه‌ترین زمان ممکن را برای گردشگران و خانواده‌ها فراهم می‌کند و به این خاطر که معمولاً خالی ماندن تورها به ضرر مجریان آن‌ها خواهد بود، سعی ‌می‌شود برای این تورها که بسیار وابسته به زمان هستند، قیمت‌های ارزانی را در نظر بگیرند. به گردشگران توصیه می‌شود در صورتی که هنوز تصمیمی برای مسافرت‌های بهاری‌شان نگرفته‌اند، جزیره قشم را فراموش نکنند.